گرده‌‌افشانی در نخلستان‌های ریگان آغاز شد
نوشته شده توسط : احسانی
با توجه به شرایط مطلوب
گرده‌‌افشانی در نخلستان‌های ریگان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: کشاورزان ریگانی در ایام تعطیلات نوروز با کار و تلاش در نخلستان‌های خود و با گرده‌افشانی در تولید ملی برای توسعه اقتصاد کشور تلاش می‌کنند.

خبرگزاری فارس: گرده‌‌افشانی در نخلستان‌های ریگان آغاز شد

 

موسی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: کشاورزان ریگانی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در نخستین روزهای سال گامی برای رونق اقتصادی کشور با انجام گرده‌افشانی در نخلستان‌های خود برداشته‌اند.این کشاورزان ایام تعطیلات را به کار کشاورزی پرداخته‌اند و بهترین تفریح را کار می‌دانند.

جلالی عنوان کرد: کار گرده‌افشانی که نخستین مرحله برداشت خرما است، در سطح 5 هزار و 500 هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز شده است. کار گرده‌افشانی نخلستان‌ها از امروز به مدت 20 روز ادامه دارد.

جلالی در توصیه به باغداران در زمینه گرده‌افشانی تصریح کرد: در مرحله گرده‌افشانی از کارگران ماهر استفاده کنند، زیرا این مرحله، مرحله حساسی در زمینه برداشت خرما است.سعی شود از گرده‌های جدید برای گرده‌افشانی استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان افزود: از گرده‌های غیر‌بومی برای گرده‌افشانی استفاده نشود، زیرا این امر موجب بروز مشکلاتی برای نخل‌ها می‌شود و بیماری‌هایی را به دنبال دارد.

جلالی در ارتباط با تعداد خوشه‌هایی که باید گرده‌افشانی شوند، گفت: در این ارتباط 10 خوشه گرده‌افشانی شود و همچنین برای به‌پروری نخل‌ها یک سوم نوک خوشه‌ها چیده شود.

وی از کشاورزان خواست محصول خود را بیمه و برای تغذیه آن تلاش کنند.

شهرستان ریگان یکی از قطب‌های مهم تولید خرمای مضافتی در استان کرمان به شمار می‌رود.

 





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: